söndag 15 mars 2009

Låt det inte stanna vid ett inlägg.

"Tog hus i helvete" är väl kanske vad Falken känner att det gjorde. Maken till mediadrev har vi inte känts vid sedan, ja det var väl "miadrevet" då kanske på Marklund.

Men Marklund "sitter säkert". Hon kommer fortsätta att intervjuas i damtidningarna som en überkvinna med koll och trevligt välmöblerat boend i såväl svedala som tapasland. Endast ett fåtal kommer avstå hennes alster för att hon skruvat lite på verkligheten.

Men för att Falken et al skall bli vingklippta på riktigt krävs det att alla de som gjort sig hörda på nätet också går från ord till handling. Alla de som klämt iväg ett digitalt - nu byter jag bank, adjö SEB och aldrig mer.

Jag för nu i alla fall en dialog med SEB Trygg Liv, mitt enda engagemang med SEB, om att flytta min tjänstepension. Som skäl har jag angett deras lönetrams. Och jag kommer inte att ge mig i första taget.

Jag meddelar er resultatet när det väl är klart.

Till er andra önskar jag lycka till. Det är faktiskt inte mycket svårare att byta bank än att skriva ett inlägg på nätet. It's only a few klicks away.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar